donderdag 4 april 2013

Colour recipes

Ook al is het buiten nog geen voorjaarstemperatuur, bij mij begint het wel weer te kriebelen om aan de slag te gaan met het opknappen en verven van leuke oude kastjes en stoelen.
Ik vind de verfgeur altijd heerlijk! 
Vaak sta ik al met de kwast in mijn handen als ik mij bedenk dat ik eerst het voorwerk moet doen.
mmm daar hou ik wat minder van maar een goed eindresultaat vraagt wel om een goede voorbereiding.
Dus eerst maar ontvetten, schuren, plamuren, opnieuw schuren en repareren....
En dan daarna eindelijk lekker verven.

Bij het lezen van het boek ' Colour recipes for painted furniture' van Annie Sloan kreeg ik helemaal de kriebels. Het boek staat vol met de mooie kleuren van de verven en vol met ideeën wat hiermee te doen!






Bij het zien van die mooie oude kastjes en de potten verf krijg ik er gelijk zin in om aan de slag te gaan!


 Een beetje voorjaarsgevoel....


En nog wat leuke ideeën om zelf te gaan doen.
Zo'n ladekastje hoop ik nog eens tegen te komen...


Of deze...





Vooral het idee van de letters en de tekst op de laden vind ik erg leuk.
Bij het schilderen van letters of een tekst vind ik het altijd lastig om deze mooi gelijkmatig te krijgen. Ook zitten er wel eens uitlopers tussen als je gaat tamponneren. 
In het boek van Annie Sloan zag ik hoe zij dit aanpakte.
Eerst de kast wit verven. Daarna plastic plakletters erop plakken. Daarna met een grijze verf erover heen. Als de verf goed droog is dan de plakletters eraf halen.
Dit is veel makkelijker met een mooier resultaat. Handig! 
Alleen nog zo'n mooi ladekastje vinden.

(de foto's komen van Pinterest/annie sloan en het lichtblauwe ladekastje van https://stilinspiration.blogspot.co.uk)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten