maandag 11 februari 2013

Passie

Mijn grote liefde is 
het opknappen en stofferen van stoeltjes.

Ik ben niet zo'n geduldig type 
maar bij het stofferen komt er een 
zeer geduldig persoon in mij naar boven.
Ik kan heel lang blijven proberen of dat ene 
vervelende nietje of spijkertje eruit wil
of die ene plooi van de stof 
toch weggewerkt kan worden.

Stofferen vind ik dan ook echt een 
heerlijk ontspannende activiteit!

Laatst heb ik een kinderfauteuiltje opnieuw bekleed.
Ik vind het altijd weer mooi om te zien 
wat er onder de oude bekleding te voorschijn komt.
Hoe de stoel is opgebouwd: 
veren, gedroogd gras, jute.


De ene keer moet je er veel aan vernieuwen 
de andere keer valt het erg mee


                

Zoals deze keer....

Als het stoeltje dan helemaal kaal is, 
gaat het opbouwen beginnen.
schuren, repareren, verven.


De stof op maat knippen vind ik altijd spannend.
Heb ik het echt goed uitgerekend, even checken, dubbel checken.

Voor deze stoel heb ik een stof van www.studiosaartje.nl gebruikt.
Erg mooi en lekker anders dan het zoveelste 
hipperdestip stofje 
waar je mee plat wordt gegooid.

En dan het Eindresultaat!


Mijn volgende project heb ik ook al op het oog...
Poes Saartje zal de stoel even moeten missen.


4 opmerkingen:

  1. Wauw wat mooi geworden en inderdaad een geweldig stofje....Ben benieuwd of Saartje haar zetel af gaat staan :)
    X Esther (Espiratie.blogspot)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige stof heb je gekozen, knap hoor dat je dit kunt!

    BeantwoordenVerwijderen