donderdag 10 januari 2013

Kringloopvondst

Het begon allemaal met een rood koffertje. 
Een kringloopvondst waar mijn hart sneller van ging kloppen.

Misschien herken je dat. 
Je loopt in de kringloop,
je ziet iets staan waarvan je weet
' deze moet ik hebben!'

Je probeert dan zo onopvallend mogelijk, 
een beetje achteloos, richting de vondst te lopen. 
Niet te opvallend om te voorkomen dat andere mensen
die geweldige vondst pakken die toch echt voor jou bedoeld is. 
Als je hem dan hebt wordt je helemaal blij.

Voor deze vondsten ga ik wekelijks, soms dagelijks een rondje kringlopen.



Dit rode koffertje was dus het eerste koffertje wat ik vond. 
Leuk voor een van mijn dochters, maar zij is de helft van een tweeling. 
Dus mijn zoektocht ging verder naar een even leuke tweede.
Gelukkig vond ik het blauwe koffertje in een brocante winkel in Zwolle (die helaas niet meer bestaat).

De koffertjes gingen telkens mee uit logeren bij opa en oma.
Er werden stickers opgeplakt die ik er weer voorzichtig van afhaalde.
Een handvat sneuvelde.
Ze bleven favoriet. 



Het derde koffertje was toeval, ik was er niet naar op zoek en liep er zomaar tegenaan! 
Hoe mooi is dat? 
Het oranje koffertje werd het koffertje voor mijn derde dochter.



Nu ben ik inmiddels moeder van vier meiden en ja voor de laatste moet er toch ook nog een zelfde soort koffertje worden gevonden. Ik ben hem nog niet tegengekomen. Mocht je er een zien die in dit rijtje van koffertjes past, dan hoor ik het graag!
Tegen de tijd dat zij uit logeren gaat moet ik er toch een hebben gevonden.




2 opmerkingen:

  1. Ow wat een leukerds!
    Ik kom niet zo vaak in kringloopwinkels als ik zou willen, heb er hier een auto voor nodig. Maar ik kom er zeker erg graag. Heb zelfs vorig jaar een paar maanden in een kringloopwinkel in Engeland gewerkt, en moest me echt inhouden omdat niet alles mee kon ;-) zo jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kom ook wekelijks bij de kringloop en kom zelden met lege handen buiten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen